måndag 3 november 2014

Ibland tänker jag att jag borde...

Klippa mig och skaffa ett jobb? Nä, jag har ju ett jobb som är bra och ofta t o m kul. Men jag tänker mer och mer på att jag borde göra något som jag verkligen brinner lite extra för istället. För jag är faktiskt inte jättesugen på att vara anställd i 25 år till, jag vill hellre hitta något annat att tjäna pengar på och helst med möjlighet att kunna trappa ner lite innan pensionen. Några idéer finns, men inte tillräckligt klara för att agera på riktigt ännu.

Och som alltid tänker jag att jag borde bli smal och stark och snabb. Och jag har inte gett upp ännu, även om det kan verka så där jag ligger i en hög och kvider om ryggskott och äter pepparkakor.

Dessutom, jag borde lägga mer tid och pengar på att hjälpa. Läxläsning, mentorskap, insamlingar. Om någon som läser här har några tips är det bara att skicka hit dem.

Det här var den tredje rubriken på onekligens bloggrubriklista.

Inga kommentarer: