söndag 2 november 2014

5 saker jag tänkt på idag

Eftersom jag har fått oförtjänt bakslag av yogan och massagen och har haft något slags ryggskott hela dagen så har jag mest tänkt saker som: jävlar vad ont det gör, skitkropp, aj, men om jag stretchar så här, aj... Men om jag bortser från det.

  1. Om typ sju veckor åker vi till Thailand, det försöker jag tänka på när det är mörkt och grått och trist.
  2. Det är så otroligt lyxigt att få ha Fredrik boende här. Och nu har det gått ett år! Som pricken över i gick han upp och fixade lyxfrukost i morse, och det var innan ryggen krampade ihop så han var inte ens tvungen att sköta markservicen.
  3. Film på bio, bra grej ändå! Idag var jag och Fredrik på Gone Girl (rekommenderas!) och det var alltså tredje biofilmen på en vecka (vi har kollat Galaxy här hemma också), och därmed har jag ätit sex snusklubbor. Bio=två snusklubbor. Alltid. Eftersom jag läser boken samtidigt var det bra tajmat med hur kort jag hade kommit för att bli överraskad av filmen, men jag kommer ändå vilja läsa klart boken för att få reda på fler detaljer.
  4. Var den här helgen ovanligt kort eller? Som någon skrev på internet: de första fem dagarna efter helgen är alltid de jobbigaste.
  5. Får man hänga upp juleljusen snart? Dricka glögg? Baka med saffran? I stan har de hängt upp slingorna men inte tänt dem.

Ägg benedict a la Fredrik. Jättegott!
Det här var den andra rubriken på onekligens bloggrubriklista.

Inga kommentarer: