fredag 14 november 2014

Fjärde SUPERMASSAGEN

Nu börjar det hända grejer på riktigt. De översta lagren av ont har mirakulöst försvunnit så nu går det komma ner på djupet och förhoppningsvis snart få loss de värsta knutorna. Om det fortfarande gör ont? Det kan du hoppa upp och sätta dig på!

Nu för tiden går det till så här: Vang (alltså SUPERMASSÖREN) sätter sig på knä på sängen jag ligger på, och efter att ha mjukat upp de eländigt hårda musklerna lite så trycker hon allt vad hon kan med sin armbåge och "hela" kroppsvikten. Hur en så liten människa kan vara så sjukt stark övergår mitt förstånd. De värsta knutorna sitter i skinkorna och på höfterna, det är antagligen de som gör att jag får ont i rygg och knän, och om några gånger till hoppas vi att de är borta. Och så hittar hon en massa annat ont i axlarna och längs ryggraden, men där har jag inte ens haft ont (ännu). Väl? Eller har jag bara vant mig?

Intressant va? :-) Men nu vet ni varför jag kanske förnärmat vrålar AJ om ni lägger en hand på min axel eller ger mig en kram. Och varför det kan se ut som att jag har blivit misshandlad. Om man vill läsa mer om knutor (eller triggerpunkter som det kallas nu för tiden) så kan man göra det här.

Det börjar bli dags att sätta ihop en plan för vad som händer sedan också, när jag ska se till att inte hamna i den här situationen igen, jag återkommer med den när jag har läst på lite mer.

/ lösochledig73

Inga kommentarer: