tisdag 18 november 2014

Ibland retar det mig att...

...jag bryr mig så himla mycket om grejer, och hela tiden strävar efter att de (grejerna) ska bli bättre. Även när de redan är ganska bra. Det är oftast inte ens ett aktivt val, utan min hjärna har den defekten att den på eget bevåg rusar åstad och analyserar, utvärderar och kommer på nya lösningar. Det kan handla om recept, en jobbprocess eller hur ett café (inte) sköter sin servering men ofta handlar det om att förbättra effektiviteten. Det har hänt att jag har bojkottat både affärer och caféer för att de är så ineffektiva att jag inte står ut med att se eländet. I andra situationer måste man ju stå ut, då blir jag stressad och frustrerad istället, helt värdelöst är det.

Det här var den artonde rubriken på onekligens bloggrubriklista.

Inga kommentarer: