lördag 22 november 2014

Kindleutvärdering pågår

Jag gillar böcker. Pocket ska det vara, i undantagsfall inbundet. Men nu har jag börjat fundera på hur stor plats böckerna kommer ta i Thailandspackningen, och vad de väger. Så nu har jag frågat alla kindleläsare (det finns även andra läsplattemärken som är bra, som de skulle säga på sveriges radio) jag känner och de säger högt och tydligt att det är fantastiskt, många läser mer än de gjort innan, det är inte alls något problem att få tag på böckerna man vill ha, och man kan få fortsätta läsa böcker ibland. Det jag inte gillar med det här upplägget är att man inte kan låna och låna ut på samma sätt som med fysiska böcker.


Så nu lånar jag Fredriks platta i några dagar, som han har laddat ner den nya Backmanboken i (Britt-Marie var här) åt mig, för att jag ska få känna efter på riktigt innan jag köper en egen. Och jodå, det lutar nog åt att skaffa en. Jag har inte så mycket kvar i boken så jag har faktiskt inte tid med er just nu!

Inga kommentarer: