lördag 8 november 2014

Ibland blir jag avundsjuk på...

Folk som har en superkraft/talang. Tänk så härligt att verkligen kunna sjunga eller spela eller måla eller designa eller spela golf eller dansa eller springa.

Själv har jag istället "begåvats" med den lite mindre användbara superkraften att inte vara särskilt bra på något men att vara ganska ok på en hel massa saker. Ett intressant experiment skulle vara att träna lite mer på något och se hur det utvecklas, för jag fattar ju att talangerna inte är svinbra alldeles direkt utan att de också jobbar hårt (lex Ingemar Stenmark som sa att ju mer han tränade desto mer tur hade han). Kanske skriva eller laga mat?

Ibland är jag också avundsjuk på de som är duktiga på att tala och engagera, på det vackra folket, på dem som har barn, på dem som verkligen brinner för något.

Och så vill jag bara vara tydlig med att avundsjuk inte alls är detsamma som missunnsam!

Det här var den åttonde rubriken på onekligens bloggrubriklista.

Inga kommentarer: