måndag 18 april 2011

Rivstart

Sådär, nu har jag rapporterat in drygt 37000 steg, varav 5000 från stegräknaren och resten omräknat från ca tre timmars cykling. Problemet är nu bara hur jag ska orka gå ända till duschen (är rejält svettig) och orka laga mat (är rejält hungrig också).

Jag är imponerad av hur mycket kollegorna rör sig, det tränas till Vätternrundan och Göteborgsvarvet på alla håll och kanter. Ja inte alla förstås, det finns ganska många som tar hissen ner i källaren, trycker i sig tre frallor med marmelad som de sköljer ner med ett glas juice och sen tar hissen upp och sätter sig framför datorn igen. Nånting säger mig att just hissåkarna inte är med i stegtävlingen.

Uppdatering (så att ni inte oroar er): det gick bra, jag har både duschat och ätit. Det blir dock inte så många fler steg idag. 

2 kommentarer:

Karin sa...

Bra jobbat! Jag ser fram emot hur du ska förbättra dig dag efter dag, vecka efter vecka! Tycker att det fins goda förutsättningar nu när det äntligen blivit så himla skönt!

tojis sa...

Haha, ja eller hur! Jag tror att det fick bli all time high idag. Men cyklingen ska öka vecka efter vecka nu!