fredag 8 april 2011

Att lura sig själv

Konstigt att man igen och igen kan lura i sig själv vissa saker. Ett typiskt exempel är min romantiska bild av hur lyxigt och skönt det är att ta ett varmt bad. Först är det för varmt, sen blir det snabbt obekvämt och sen blir vattnet kallt. Och man kan ju inte göra nåt under tiden. Sen måste man ändå avsluta med en dusch.

En annan sak är hur lyxigt det verkar att resa, med all tid man har till att läsa, kolla film, sova etc. Då glömmer jag ta med toalettköer i beräkningen, och obekväma säten. Och hur snabbt det blir tråkigt att sitta still när man måste.

3 kommentarer:

One down, on to go sa...

Jag hör att du måste gå i badskola hos mig! Här är det alltid skönt att kliva i, jag stannar inte så länge att det blir kallt och jag duschar aldrig efteråt (men så är jag lite snuskig av mig också). Tricket är bara att få de andra runtomkring att hålla klaffen.

Och resandet, har du inte några vackra ögon att förlora dig i, nykära människa??

Nu, ett par justa koppar kaffe och nåt att äta för att bli i form för Rond 2.

ONE to go sa...

Stava kan jag visst inte heller

tojis sa...

Jodå, jag kan förlora mig i de ögonen en stund, men inte i mer än fyra timmar.

Vad ska du kunna stava för, jobbar väl knappast med texter? ;-)