fredag 29 april 2011

Mer jordgubbar åt alla!

Jag skulle nog kunna leva på jordgubbar. Förra året planterade jag några olika sorter i två pallkragar. De växte, gubbarna mognade, men de smakade ärligt talat inte så gott. Sen läste jag mig till att första årets skörd inte brukar vara så god och försökte mig på att ha tålamod. Sen började myrorna äta jordgubbarna (innan jag utrotade dem), och sen dog visst plantorna. De torkade antagligen ihjäl eftersom de inte har fått vatten sen förra sommaren, och i orangeriet kommer det ju inget regn.

Så, idag har jag köpt nya plantor och börjar om från början. Men bara i en pallkrage, i den andra har jag planterat blåbär. Andra gången gillt?

3 kommentarer:

Karin sa...

Tänk vad du kommer att älska att bo på jordgubbsfarmen utanför Motala!

tojis sa...

Ja gud ja! Om vi nu får bo där, jag har fortfarande inte fått nån info så det är toppen att du har en fot inne redan.

Cornelia sa...

Ååå, du skulle ju ha fått en massa plantor av mig förra sommaren när jag gjorde en storrensning i vårt jordgubbsland. Våra gubbar e ljuvligt söta och goda!

Men de växer fort och om jag kommer ihåg det så ringer jag dig när det kommer några revor som jag inte vill ha :)