lördag 16 april 2011

Ett exempel på min dåliga form

Jag kom precis hem efter en skön cykeltur med Karin och Anna, vi var och vände i Torup vilket blev knappt 5 mil. En halv tjejvättern ska man klara bra så här 9 veckor innan dagen d kan tyckas, men jag blev yr och hade det onödigt tungt de sista 2 milen.

Det finns en massa troliga förklaringar; att jag drack bubbel och vin igår, sov lite för lite inatt, inte åt tillräckligt innan cyklingen, att jag inte är helt återhämtad från förkylningen. Men! Om jag hade varit i tillräckligt bra form hade inte de andra sakerna spelat nån roll, så det är bara det som är problemet.

9 veckor kvar alltså, tills jag ska orka cykla 10 mil. Men på måndag börjar stegtävlingen och eftersom en runda som den här motsvarar 26000 steg och jag blir knäpp när det är tävling så kommer jag nog röra på mig lite mer de närmaste månaderna. Bara för att få registrera stegen.

2 kommentarer:

Karin sa...

Nu vill jag inte trycka ner dig, men jag räknar bara med att ha 8 v kvar av träning... Jag tror dock som du, att den där stegtävlingen kommer att jaga igång dig i vanlig ordning. "siktar inte på att vinna" eller vad det nu var du sa... yeah, right!

tojis sa...

Hehe, jag har ju inte ens koll.. Jag tänker fortfarande inte vinna, men jag tänker röra på mig så mycket det bara går och ligga bra till i listorna. Förra gången vann visst nån som springer mellan Malmö och Lund, sånt går liksom inte tävla mot.