måndag 4 april 2011

DIY (do it yourself)

Skitknän och skitmuskler, har jag begåvats med. Jag har mer eller mindre alltid ont och är stel, antagligen (och enligt sjukgymnast) pga överbelastning från när jag sprang för mycket för några år sen. Dessutom är jag ojämnt stark och då drar musklerna ojämnt och gör att jag får ont både här och där. Lösningen stavas stretching, balansträning, styrketräning och masssage.

Att slippa ha ont borde vara en tillräcklig motivator, men tydligen inte för jag stretchar inte ens varje dag. De andra grejerna: typ aldrig. Men i helgen blev jag jätteledsen och sen arg för att jag hade ont i knäna trots att jag inte hade ansträngt dem på en vecka, och då kom jag igång med både det ena och det andra. Så, med benen fulla av blåmärken (masserade lite hårt kanske) är jag nu fast besluten att leta fram balansbrädan och lägga tid på stretching och styrketräning varje dag. Det är nog banne mig tack vare den där stegtävlingen. Fler stegtävlingar åt folket!

Och funkar det inte att göra det själv tänker jag hitta en bra kiropraktor, för nu räcker det med ont.

Inga kommentarer: