torsdag 15 juli 2010

Poolpunka - bara en tidsfråga

Min katt gillar att dricka vatten, ur allt utom in vattenskål. Bäst är vattenkannan så varje gång jag vattnar blommorna följer hon efter och vill ta en slurk i varje fönster. Ur en stekpanna med vatten och matrester gå också bra. Och jag antar att det är bra att jag brukar fälla ner toalettlocket.

Hon har varit väldigt nyfiken på plastpoolen så en dag lyfte jag upp henne och visade. Jag passade på att doppa en tass i hopp om att hon skulle tycka det var läskigt och hålla sig därifrån. Det funkade nog sådär, för när jag kom ut i morse satt hon på den uppbåsta ringen och drack. Så nu är punkan inte långt borta.

4 kommentarer:

Ulrika sa...

Hej hopp!
Jag började min semester med att för ovanlighetens skull ha semester. Har inte ens kollat mailen på hela veckan. (Eller ja, bara i telefonen dock, men inte svarat på nåt.) Första jobbsamtalet idag och då kändes det som att jag varit borta en månad. Inte så att jag längtade tillbaka så att jag höll på att dö, men det kändes ok att tänka sig att börja jobba igen. Och det är typ fyra veckor kvar...

Imorgon är det tennis och sedan kommer vi nog hemmåt. Fira lite semester ihop? Jag är i bra semesterform. Ser förvirrad och lite trött ut. När jag inte sover.

tojis sa...

Semesterfirning låter som en bra idé, och jag behöver nån att leka med också.

Cornelia sa...

Ha, ha! Jag har samma "probelm" med mina ena katt. Favoritstället är att dricka ur glas som vi dricker ur, hon blir helt tokig o försöker ta sig "in i" glaset när man dricker, andra favvostället e kranen när man borstar tänderna och sen kommer nog att dricka på blombladen när man har vattnat i trädgården eller det har regnat. Crazy cat!
Hoppas din misse håller inne klorna så du slipper få en flod i trädgården.

Ska du upp till Bohus-Malmön på semestern förresten? Vi ska dit nästa vecka, mån-tors. Om du e där får du höra av dig så kan vi ses o kanske ta en utekväll! :D

Nu ska jag dra hem o börja min semester, tjoho!

tojis sa...

Ha en härlig semester Cornelia! Det blir inget Bohus-Malmön för mig i år. Sandra (som jag skulle hälsa på) är i Sthlm och föder tvillingar så det får bli en tripp dit istället när det funkar.