måndag 26 juli 2010

Island, spännande shopping

Jag har inte en aning om vad de har för valuta på Island eller vad den kostar. Jag skulle kunna ta reda på det, men det blir mer spännande så här. När jag bytte flyg igår och skulle äta lunch (man måste köpa maten på Icelandiars flygningar, med begränsat utbud, så jag valde att äta på flygplatsen istället) betalade jag några hundra nånting (isländska kronor ?) för en kaffe och nästan tusen nånting för en panini.

Språket är också spännande, lite som rövarspråket, med en lätt läspning.

2 kommentarer:

Karin sa...

Jag har inte heller någon uppfatttning men tror att allt är dyrt på Island. Särskilt på flygplatsen.

Idag har jag fått tillbaka min nyservade cykel med uppväxlat nav. Mer på hugget än någonsin! Äsch nu överdrev jag allt. Men det känns bra.

tojis sa...

Det stämmer nog bra att det är dyrt. Tur man får lite traktamente som plåster på såren.

Cykeln ja, jag hade nästan glömt min nya cykel...hoppas den är på plats när jag kommer hem!