torsdag 8 juli 2010

Explosionsrisk

När man ska sätta upp sin plastpool står det på ungefär hundra ställen på alla lådor att den måste stå plant. Hos mig finns det inte ens en plan meter, och jag var inte sugen på att börja gräva. Så nu testar jag om det funkar att ha den lite snett, och hoppas att den inte välter eller exploderar (det lutar nog nån decimeter på 3,6 meter). Om jag ska ha den nästa år gör jag det ordentligt då. Typiskt mig att tro att det ska vara lätt och bara ordna sig. Men ibland är det ju det och ibland gör det ju det.

2 kommentarer:

Karin sa...

Jag tror nog inte att det blir explosion trots allt. Knappast att den välter heller - har du försökt flytta ens en lite plaskpool med bara lite vatten på botten - det känns som att den väger ton. Happy swimming!

tojis sa...

Nä det blir väl bara lite vint och snett. Hoppas det blir bra iaf...nu står åbäket där och förstör gräsmattan. Ingen återvändo.