fredag 10 oktober 2014

Köpa grejer som inte finns

Ja, en gång för länge sedan så beskrev Ulrika ikeabesök på det sättet, och det stämmer för har jag en plan på vad jag ska köpa så är det alltid något som inte finns. Just nu är det sovrummet som ska inredas klart. Vi kom nästan hela vägen när Fredrik flyttade in förra hösten, men inte ända in i mål.

För att det ska hända ska vi sluta möblera med tvättpåsar och slänga in lite mer färgglatt. Än så länge ligger det snygga trasmattor på golvet, en gammal snygg men inte så skön fåtölj funkar som läshörna och i kupan står två turkosa byråer och svajar på några lister för att golvet är så ojämnt. Nu ska vi hänga upp en ny färgglad lampa, tyg i fönstret och bli bättre på att hålla ordning. Bara. Det kan väl inte vara så svårt eller?

Den turkosa, sjukt snygg! 
Men. Lampskärmen var slut, trots att lagersaldot hade lovat annorlunda. Så nu får vi åka tillbaka en annan dag. Hoppas det inte blir som när vi skulle ha ett särskilt lakanset och lyckades på typ femte försöket. Vajern och tyget ska i alla fall upp i helgen!


...och sedan är det bara några nya ljuslyktor som saknas, Och det där med att hålla ordning då.

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Hehe. Faktiskt min gamla kollega Anders som myntade begreppet när han definierade hösten: Man vet att det är höst när man lägger massa tid på att åka till Ikea och köpa lampor som inte finns.

Och det verkar ju fortfarande stämma 13 år senare!

Ulrika sa...

Eftersom jag inte har blogg, Fb eller använder mitt twitter så får jag tillkännage dagens bästa kommentar här.
Vi har precis lagt upp logistiken kring skjutsa hit o dit m voltigen, Ulf slänger en blick ut genom fönstret, spanar lite mot den blå morgonhimlen o säger:

-Undrar hur dom ska lösa det där med Ebolan förresten.

(Man kan liksom inte ha tråkigt när han är med! Hör av mig igen om han kommer på nån lösning.)