onsdag 22 oktober 2014

Fyndlåda

Ibland handlar jag grejer på let´s deal och groupon. Det kan hända innan jag ens har klivit ur sängen. Klick bara. Det blir olika bra när jag gör de där köpen, ibland blir det en övernattning med middag någonstans, ibland strumpor, ibland nån träningsgrej, ibland mat. Den gången jag köpte sushi blev vi besvikna, men den här gången blev det en kasse från Johan P och efter en ätning är vi väldans nöjda.

Man beställer en matkasse för x antal personer och så innehåller den 3 dagars mat. Husman kallar de det men det är lite blygsamt tycker jag. Tillbehör utöver fisk/kött/grönsaker/sås får man stå för själv.

Jag beställde utan att kolla veckans meny, men vi fick de här rätterna:


Den första ätningen var laxen, till den kokade vi färsk pasta och rörde ner salsa verden i som om det vore pesto. Gott blev det! Ikväll ska vi testa timjansbiffarna med lite blomkålspuré. Och när jag kollar menyn blir jag sugen på att beställa det några veckor till. Då blir det nog med lyxen hemleverans så vi slipper krångla oss in i stan bland enkelriktat och vägarbeten.

Inga kommentarer: