onsdag 29 oktober 2014

Besök två hos SUPERMASSÖREN

Igår var det dags igen. Och den här gången fick jag två massörer till priset av en så emellanåt var det fyra händer som knådade samtidigt, konstig känsla. Nu var det dags att gå loss på mina stela och med knutor fullproppade ben och höfter. Som tydligen är ovanligt stela och onda så det var inte bara inbillning från min sida. Idag känns det som om någon eller några har gått loss på min mittendel med basebollträ. Enda skillnaden mellan det här och misshandel är väl att jag betalar, och är med på noterna.

Och så beklagade jag mig över att jag får ont i handlederna när jag yogar, och det skulle jag möjligen inte ha gjort för då letade hon upp två punkter i vardera armhåla som hon snärtade till så att det blixtrade ner till händerna och all känsel försvann en stund. Låter det skönt? Det var det inte, just då rann tårarna. Det här var efter att jag hade djupandats mig igenom ben- och rumpknådningen och försökt fokusera på att gå in i smärtan och acceptera den på yogiskt vis, så jag var redan till brädden fylld med ont det där var väl droppen som fick bägaren att rinna över så att säga.

Jag är inte avskräckt än, ska tillbaka nästa vecka :-)

1 kommentar:

Ulrika sa...

Fnissar. Känner igen det på pricken! Men nu har Vang fixat så att jag kan simma på min semester. Tack vare armhålssnärtare och nacksnärtare. Så jag är bara tacksam! Men hon borde dela ut kleenex.