fredag 24 oktober 2014

En arbetsdag i Lilla huset

06.30 - snooze, snooze, snooze
07.00 - släpar mig motvilligt upp ur den varma och mycket sköna sängen
07.05 - sitter i soffan och svarar på mail
08.15 - kommer på att jag vill testa morgonyoga, gör några solhälsningar med förvirrad katt runt ben och armar (hon blir alltid så orolig/kelig när jag beter mig konstigt - ska hon säga förresten, som rullar runt framför tv:n en gång varje kväll, utan förklaring)
08.35 - magen kurrar, botar det med kaffe och köttbulleknäcke

Ett säkert snart kommer julstämningen-tecken; jag vill äta köttbullar med rödbetssallad.
08.45 - gör presentation, skriver artiklar, styr upp texter
15.50 - nu får det räcka för idag! en promenad och en dusch på det och sedan tar jag helg :-)

Utöver det, några avbrott pga sjuk Timo som Fredrik hämtade upp i skolan. Hostig och har kräkts några gånger. Jag var ju ändå hemma och Timo är nöjd med en platta med netflix och lite matservice så Fredrik kunde åka tillbaka till jobbet och köra en presentation. Det är väl aldrig bra tajming på sjukma men extra dålig just nu när Fredrik och barnen ska iväg på höstlov och undertecknad ska vara barnvakt till småfisarna Milla och Liam medan deras föräldrar är på spa och vilar upp sig. Nåväl, jag lever fortfarande på hoppet om att det inte var något smittsamt och att vi andra klarar oss, Och just nu verkar det så, peppar peppar ta i trä.

...och en massa handsprit för säkerhets skull!

Inga kommentarer: