onsdag 7 november 2012

Trainern i sovrumsgymmet

Här är den, vår trainer!



Jag testade den ikväll, men bara i 20 minuter vilket iofs räckte för att svetten skulle börja droppa. När jag satt där i bh och blöjbyxor så insåg jag att jag hade en spegel rakt framför mig. Och ja, det var ganska motiverande om vi säger så.

Den låter en del, särskilt när den står där på trägolvet. Frågan är om den ska få stå kvar där och låta eller om den ska få stå på bottenvåningen och vara tystare men vara i vägen. Hur som helst så finns det nu inga anledningar att inte träna!

6 kommentarer:

Karin sa...

Ojoj, så osugen jag blir (ja, inte för att det är något fel på fotomodellen) men jag har verkligen kämpat emot trainer inomhus och särskilt i sovrummet skulle jag inte vilja tänka på träning... men ni är inte ensamma om att tycka att det är ett helt OK ställe... Happy riding! Peter håller snällt till i förrådet när han måste, fast helst cyklar vi båda ändå utomhus.

tojis sa...

Jo, men om det ska vara ljust, ohalt och helst uppehåll så får man ju vänta till i mars... Vi får se, men jag hoppas på mer träning. Att röja i tvättstugan och ställa den där vore kanske en idé.

Ulrika sa...

Japp. Låter klokt. Vi hade en träningscykel o vår "tvättstuga" flera år. Fungerade utmärkt. Jag använde varken den eller tvättmaskinen och slapp därmed se eländet.

Förstås imponerad av hurtet! Ser verkligen bra ut. Jag ska skärpa till mitt liv också. Har t ex städat ikväll. Och hängt upp små tunnt skivade äppelringar på tork och nu håller jag på att torka fina små cocktailtomater i ugnen. Inte en cykel i närheten, men iaf någon form av aktivitet.

Ulf har också städat. Fick bl a för sig att han skulle tvätta av sin mobiltelefon. Det var ingen bra idé.
Han har tvättat sönder vår Automower två gånger. Kostade typ 5000:- varje gång att laga.
Ibland är det bättre (eller iaf billigare) att låta bli att göra saker.

Ulrika sa...

Vad kostar en sån där trainer egentligen? Måste vara billigare än att låta Ulf hålla på med sitt fixande. Bättre han sitter på en cykel och tröttar ut sig. Tvättmaskinen kan hålla honom sällskap och så kan han komma upp när han är trött och lite stillsam.

tojis sa...

Den här varianten kostar typ 4000, men det finns en massa olika modeller såklart. Årets julklapp? Just nu nersatt, på Cykelcity i Lund.

Ulrika sa...

Gällande telefonen som Ulf nu brutit upp, skakat ut vattnet ur, torkat med fönen och sedan låtit ligga isärplockad på elementet hela natten: imorse funkade den faktiskt.
Hans slutsats: Du ser! Den klarar att man tvättar den lite!

Så visst, en trainer för hans överskottsenergi verkar vara en klok investering.