fredag 9 november 2012

Helhelg med småfisarna

Här kommer något att bita i, jag ska vara barnvakt hela helgen. Till de två busigaste (och sötaste) barn jag känner. Föräldrarna ska åka till hemlig ort (hemlig för Evis, hennes 30-årspresent) och jag ska hänga med barnen så länge, se till att de äter och sover och sånt. Jag tror att jag har haft Liam en hel helg för länge sen, men aldrig Milla, och aldrig båda. Så, om vi alla bara håller tummarna för att det inte blir något massivt mamma- och pappalängt så tror jag att det kommer gå bra.


Jag är tveksam till om jag vågar mig på några större utflykter, men lite pyssel ska vi hinna med, och den här mostern behöver röra på sig så det får bli några promenader också. Och så får Fredrik och Timo komma och hjälpa till lite. Timo är lite lugnare än de här två, sist vi var på samma ställe allihop så sa han till dem att han inte gillar tramset de håller på med när de äter.

Det blir nog två nätter i Hjärup och en i Vintrie. När Liam och jag pratade om var vi ska sova så tyckte han att vi skulle blanda lite. Oklart dock om katten hellre är ensam hela helgen än att ha mig och de högljudda barnen där en dag eller två.

Inga kommentarer: