måndag 12 november 2012

Jaha, så mycket för det immunförsvaret

Jag klarade mig när Fredrik var sjuk, har klarat sjuka kollegor, och gör vad jag kan med bra mat, sömn och d-vitamin. Men nu gick det tydligen inte längre. Oklart om det var Annas begynnande halsonda som hoppade över på mig, om barnens dagisbaciller övermannade mig eller om det bara var en kombination av allt det där som fick fäste i och med att jag sov dåligt i några nätter. Tror mest på det sista.

Nu har jag sovit en massa timmar och tänker inte göra ett endaste dugg resten av dagen, i hopp om att vakna frisk imorgon.

2 kommentarer:

Karin sa...

Hoppas att du har kryat på dig! De där dagisbacillerna kan vara lömska - märks inget på barnen, ändå delar de med sig...

tojis sa...

Nja, är hemma idag. Inte dödssjuk men trött och ont i halsen. Tänker vara frisk (typ) imorgon, får inte riktigt ihop pusslet annars.

Tack!