fredag 9 november 2012

Friskvårdsbidragsbrådska

Vi får friskvårdsbidrag på jobbet, och jag har hamnat i otakt så att jag anväder upp det i slutet av året vilken innebär att det börjar bli lite bråttom nu när jag inte har begärt tillbaka en endaste krona än så länge. Det verkar onödigt att låta pengarna brinna inne. Tyvärr får man inte använda det till utrustning eller till lyxsporter (golf, segling etc) för då hade det varit slut för länge sen, utan det gäller bara för gymkort, massage och sånt. Eller bara och bara förresten, det är fantastiskt att arbetgivaren betalar för att man ska kunna träna. Och vi har dessutom ett fullt fungerande gym på jobbet.

Hur som helst, jag ska köpa ett nytt klippkort på Friskis men då blir det en del pengar över till massage ju! Så nu har jag bokat in en timmes massage och om massören i fråga är bra så får det bli ytterligare en timme eller två innan året är slut. Annars har jag två beprövat bra som jag kan återvända till. Jag valde massör på kriteriet att det gick att boka tid på nätet, precis som sist jag skulle boka tid för klippning. Hör ni det, alla tjänsteföretag?

Inga kommentarer: