söndag 25 november 2012

Brunchsöndag

Idag kom eLCorna förbi på brunch. Vi skulle fira LC Sverige som har fyllt 65 med tårta, och då ville vi ha bubbel och mat också. Trevligt, jag ska nog bjuda hem på brunch lite oftare! Jag gillar ju att planera och fixa, och så blir jag tvungen att städa också. Win- win!


Jag fick äntligen anledning att köpa ett sånt här bröd som jag suktar efter varje gång jag är på Ica. Jag smakade t o m en hörna på en skiva. Det passade väldigt bra att steka krutonger på också.



Vi åt buffé, med lite allt möjligt. Och jag var galet hungrig efter att ha ordnat med mat hela morgonen och bara bottnat med kaffe.


Der fanns t ex Ceasarsallad och yoghurt med grädde och vanilj, med blåbär och granatäpplekärnor på.


Har ni sett att man kan köpa frysta granatäpplekärnor? Perfekt när man bara vill ha några stycken, utan att köpa dyra granatäpplen och skvätta kärnor över hela köket. Varsågoda för tips.

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Det är ju fullständigt obegripligt att vi inte hänger hos dig hela tiden! Rester? Får vi komma imorgon?

tojis sa...

Eller hur! Eller att ni inte tittar förbi ibland åtminstone :-)