söndag 11 november 2012

Barnvakteri, del 2

Sova? Inte så mycket, med ett sparkande barn på varje sida. Men på dagarna går det bra! Liam är högljudd och har myror i brallorna, men han är otroligt snäll mot alla, mest mot sin syster. Systern är en riktig drama queen och kan bryta ihop för vad som helst, t ex att inte få sitta i Liams bilstol.

Eller när hon inte får smörja in sig själv efter badet. Och när hon sen gör det?
Idag har vi varit hos Anna och fikat, sen tog vi en promenad till sagolekplatsen. Barnen åkte sparkcykel dit, men hem var det sovdags igen och som tur var hade jag säkrat upp med en vagn.

Efter lunch på McDonalds åkte vi hem och pysslade. Många hjärtan på alster till föräldrarna "jag ska göra hjärtan till mamma för jag älskar henne jättemycket" och så visade Liam Milla hur man ritar en pappa.


Inatt tänkte jag att barnen skulle somna i sina egna sängar, för jag ska jobba imorgon och behöver sova. Det gick nästan. Nu sover de i dubbelsängen båda två och jag lägger mig nog någon annanstans. Eller somnar här i soffan, det känns inte så avlägset.

Inga kommentarer: