onsdag 21 november 2012

Påbackad

Hur mycket saker ska hända med min bil egentligen? Igår stod den parkerad hemma i godan ro medan vi som vanligt åkte tåg till jobbet. När vi kom cyklande hem så såg vi precis hur en häst blev rädd när en bil körde för nära, och hästen backade in i min bil. Vi hörde också skramlet av hur något åkte i marken.

Kåpan till backspegeln var det. Fredrik satte dit den, men den sitter inte riktigt som innan. Jag fick namn och nummer på hästtjejen om jag behöver få ersättning för något. Och det var väl bra. Men det här med att alla förstör min bil men att det är jag som får hålla på och styra med att laga och sånt? Och det här med att hästarna går så nära bilarna att det ens kan hända? Och det här med att bilar som ska köra om en häst inte kan vänta 20 meter tills det finns mer plats så man kan passera utan att skrämmas?

Inga kommentarer: