fredag 2 november 2012

Femåringen ger tummen upp

Jag hämtade Liam på dagis och sen fick vi halvspringa till tåget (nä, inte dålig planering, de var sena tillbaka från lekplatsen). Sen gick vi till McDonalds eftersom Liam redan hade berättat på dagis att vi skulle äta där. Och visst, det gick snabbt, han gillade maten och veckans muta var en bok.
Nöjd kille åker tåg
Alltså jag har aldrig sett så mycket folk på filmstaden som trängdes där tjugo över tolv idag! Först var det kö för att hämta ut biljetterna. Sen var det kö för att gå på toaletten. Sen var det kö till godisdisken. Sen var det banne mig kö för att gå in också. Som tur var hade de inte ordning på grejerna och satte igång filmen några minuter sent, annars hade vi nog missat början. Filmen då? Bra, både enligt mig och Liam. Den var lite halvläskig nån gång, men mest rolig. Liam tog mest illa upp när de pratade om nån som var död, och tittade på mig med våta ögon och frågade om "hon" var död nu.
Nöjd kille undrar om inte filmen börjar snart
Jag undrar hur en så liten person får plats med ett happy meal, en popcorn och en läsk i sin lilla mage. Och ändå vara jättejättefikasugen efteråt. Istället för att fika mötte vi upp Evis och Milla. Milla sa "jag vill också kolla på bio". Lillfisen. Men det är nog hennes tur nästa gång. Och när jag tänker på det så var Liam bara drygt två år när vi var på teater första gången.
PIPPI!!!!!

Inga kommentarer: