torsdag 2 december 2010

Snöigt

Jag är en av de stora snöförespråkarna. Men när jag hade kört några kilometer i morse insåg jag att jag borde gjort som Trafikverket rekommenderar och stannat hemma. I byn var det ok, och i Lund är det ok. Men på yttre ringen när det bara är öppna fält omkring var det ingen lek, plötsligt var allt bara vitt; vägen, luften, vägrenen. Men jag skulle minsann till jobbet och gå på möten, men när jag kom fram visade det sig att mötena var inställda. Nåväl...nu ska jag försöka få undan kontorsgrejerna och sen är målet att ta sig hem medan det är ljust iaf.

3 kommentarer:

Karin sa...

Det vore fint om du kunde plåta samma utsikt i vinterskrud till headern! Finns risk att det töar om ett par dagar!

tojis sa...

Det hade jag ju förra vintern! Ska det inte vara snö hela vintern nu menar du? Trist i så fall.

Karin sa...

Ja, men det hade jag ju glömt!! Snyggt iaf! Och enklelt ordnat ju - du t o m slapp ut och fota.