fredag 24 december 2010

God jul då för helvete

Här i Vimmerby är inte julstämningen på topp. Vaktmästaren tyckte att min bil stod i vägen (det gjorde den, fanns inga platser igår när jag kom) och ville verkligen verkligen straffa mig. Så istället för att bara ploga runt bilen hade han ansträngt sig för att klämma fast så mycket snö som möjligt precis runt däcken. Som tur var hade jag en skyffel i bilen annars hade jag nog hållt på fortfarande. Som en extra julklapp och välkommenhälsning hade han gjort ett märke på dörren också. Dessutom har nån låtit sin hund kissa på ena däcket. Vilket härligt ställe, god jul på er också!

2 kommentarer:

Karin sa...

Bra att du har tränat med skyffeln för åtskilligt mera av samma sort väntar utanför ditt hus i Vintrie (minus hundkiss, kanske).
Dolores hälsar att inte heller hon bryr sig om Kalle Anka. Köttbulle verkade mer intressant. Det var varmt och skönt i huset!

God Jul!

tojis sa...

Tack snälla, på julafton och allt. Jag måste köpa en riktig skyffel. Galet mycket snö här, men de har vett att köra undan den.