måndag 20 december 2010

Hejdå gråhår

Vissa saker är ju återkommande. Hur noga man än städar blir det smutsigt igen, hur mycket man än äter blir man hungrig igen, hur mycket man än sover blir man trött igen. Trots det blir jag ofta tagen på sängen; speciellt kl 12 varje dag när jag inser att jag borde ha planerat lunch. Ofta har jag det, men långt ifrån alltid.

En annan sak jag verkar bli förvånad över är att håret växer. När jag väl har insett att det är långt och att färgen är trist så kan det ta några veckor innan jag får tid. Det borde inte vara ett problem, jag skulle t ex kunna boka ny tid direkt. Istället blir det jobbig väntan varje gång. Imorgon är det iaf dags, äntligen! Jag tror att jag har sett ett grått hårstrå men har inte tittat efter så noga, ibland är det bättre att inte veta (och att färga över det).

1 kommentar:

Josefine sa...

Usch jag med. Jag går och plågas i tråkigt slitet hår i flera veckor innan jag bokar tid. När jag kapat några centimeter inser jag vilken fågelskrämma jag sett ut som.