torsdag 30 december 2010

2011 då?

Mitt enda lyckade nyårslöfte var när jag slutade röka för 8 (eller var det 9?) år sen. Och det handlade nog mer om att tävlingsidioterna jag och Malin gjorde en tävling av det, än att det var just nyår. Och 1 januari satte vi mest för att det skulle vara töntigt. Innan nyårsfesten köpte jag typ 3 askar cigaretter, det var väl lika bra att röka ordentligt tänkte jag. Sen blev jag jättefull och fick gå och lägga mig strax efter tolvslaget istället för att kedjeröka som jag hade tänkt. Men sen dess har jag bara rökt cigarr och snusat nån gång ibland, inte varit i närheten av en cigarett (mer än möjligen kysst nån rökare, då kommer man ganska nära).

Hur som helst, jag har haft några andra löften sen dess; att ha kul, att åka på minst 3 utlandsresor, att ta hand om mig själv bättre. De har också varit lyckade, men det är ju saker som man alltid borde göra (förutom resorna kanske).

Så, det här nyåret blir det inga löften. Istället har jag skrivit en önskelista. Eller...en kombinerad att göra- och önskelista skulle man kunna säga. Men den håller jag för mig själv. Jag tänker i alla fall göra mitt bästa för att ha ett grymt 2011, och önskar er detsamma!

1 kommentar:

Cornelia sa...

Det låter som en mycket smart och god idé med en önskelista! :D Bättre att önska sig saker åt sig själv än att ställa en massa krav, det får man nog av ändå :)

Önskar dig också ett suveränt 2011!

Kram, Cornelia!

p.s Träffade alltid lika trevliga Andres på lunchen igår i Lund :D