tisdag 21 december 2010

Lite tur nu?

Jag har inte haft mest tur och flyt i världen den senaste månaden. Så för att det inte ska bli obalans i universum borde det rimligen vända snart. Detsamma gäller för min frisörska. Så vi enades igår (via en chatt på fejjan) om att när jag går dit idag ska jag ta med en trisslott och hon en. Och så delar vi på storvinsten.

Hon antydde att vi inte har så stor chans att bli rika på triss men jag hävdar envist att chansen att bli rik på triss iaf är större om man köper en lott än om man inte köper en lott. Plötsligt händer det?

6 kommentarer:

Ulrika, gammeltackan sa...

Där satt den!!!! KUL!

Om inte annat blev du snygg i håret. Det brukar du bli så det är ingen chansning.

Jag har precis varit och hämtat min nya bil. (Också kul! 13 km på mätaren. Så nu är Ulf ute och provkör.) Försäljaren var ju också "kul". Berättade var avstängningen till passagerarairbagen satt
-Om du t ex ska köra barnbarnen i bilen.
Ehhh, hursa? Såååå länge hade jag inte tänkt behålla bilen. Idiot.

Karin sa...

Kanske blir du som tar notan i baren i morgon då, som en sann nybliven miljonär?

Lycka till!

Ulrika: Vilken töntig bilförsäljare! Osmart också. Han borde veta att smicker går hem och att bli påmind om barnbarn när man knappt lämnat tonåren själv är bara så fel!

tojis sa...

Tyvärr, vi får dela på notan även imorgon. Men hårfärgen blev fin, jag körde varken av vägen eller fastnade i nån korsning och katten hade bara kräkts på en matta (av tre möjliga) när jag kom hem.

Ulrika, du lämnade väl tillbaka bilen och sa åt honom att skämmas?

Fifi sa...

Vann du något?

Hm, genom att lägga pärlplattor kanske? Det ska jag nog börja göra. Kanske framför På Spåret.

tojis sa...

Ingen vinst. Pärlplattor är bra!

Jag borde bli pysslig och lägga pärlplattor som blir grytunderlägg, och brodera väggbonader med fula ord.

Ulrika sa...

Jag ville ju ha bilen! Men man får verkligen vara hängiven som Saabförare eftersom personalen gör allt för att skrämma bort köparna.

Jag sa helt enkelt till killen att ge mig nyckeln och dra. Tönt.

Nu ska jag också gå och klippa mig. Och köra till norrland. Kanske jobba klart i bilen medan Ulf kör... och skriva julkorten... och....