onsdag 8 december 2010

Att lussa eller inte

På Axis funkar det så att alla som anställts under året lussar för de andra. Jag blev tillsvidareanställd från och med 1 december och har väntat på att nån ska säga till men idag visade det sig att de andra är igång med repetitionerna. Så nån har missat att bjuda in mig, vilket verkligen inte gör nåt. För då måste man fixa kläder (jag får säkert inte ens plats i ett lucialinne, tyckte det var det hemskaste plagg redan som liten) och jag har inget behov av att synas och höras.

Men, att jag inte är med och repar kom upp på lunchen idag, så när chefen sen sa nåt på avdelningsmötet om att jag är fast anställd etc så kommenterade han också att jag inte kommer lussa. Varpå alla protesterade högljutt.

Så vad tror ni, kommer nån skvallra till HR och på så sätt se till att jag kommer med i tåget? Eller slipper jag, och får ta emot folkets missnöje? Om jag slipper är risken att jag råkar ut för nåt annat trams på julfesten några dagar senare.

Inga kommentarer: