torsdag 30 december 2010

2010 - bäst, sämst och sånt

Bästa grejen:
Huset! Mitt. Eget. Hus. Med skitmycket jobb, massor att lära, många dyra räkningar att betala. Men också med trädäck, solig trädgård, orangeri, solmogna aprikoser, egen parkering, kamin, diskmaskin. Och, såklart, lilla söta Milla.

Längsta stressen:
Undran över jobbet. Huruvida vikariatet skulle bli tillsvidareinställning och alla turer kring det. Nu när det är klart känner jag hur stressande det var, vill bara lägga mig och sova en vecka.

Bästa upptäckten:
Jag bor inte så långt från stan som jag trodde. Det går att cykla! Man kan dessutom cykla till Falsterbo och Höllviken och bada, och sen kalla det ett träningspass. Mer sånt nästa år!

Jobbigaste kattebeteendet:
Dödandet av små söta fåglar, som stolt ska visas upp.

Mest misslyckade föresatsen:
Bli smal och vältränad. Det gick ju inte alls. Nya tag 2011 utan att kalla det nyårslöfte.

Årets antiklimax:
Att träffa Mannen med stort M, lyckan i att kunna känna så. Olyckan i att det ändå inte funkade.

Mest uttjatade 1:
Valet. Jag var trött på det redan i januari.

Mest uttjatade 2:
"Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder"  - Skitsnack! Det finns jättemånga dåliga väder. "Man kan inte få allt" - Nähä, och varför inte det då? Inte specifika för 2010, men ändå.

Ni då?

3 kommentarer:

Karin sa...

Du är ju inte direkt nerlusad med kommentarer men alla är väl på helgfirande fortfarande? Radioskugga?

Jag väntar helst några veckor med min offentliga summering, men på flera punkter håller jag med dig!

tojis sa...

Tja, paltkoma och radioskugga och allmän slöhet tror jag. Själv har jag drabbats av nån slags julpassivitet och sitter vid datorn och tänker alldeles för mycket.

Cornelia sa...

Over all verkar det som du fick ett bra 2010 trotts allt :D Skit kul med huset o skönt med jobbet, hoppas nu M också infinner sig så blir 2011 ett kanon år! O sen kommer smal o vältränad på köpet ;)

Mitt år var väl sådär, fortfarande inget fast jobb och ännu inga barn. Försöker o inte reflektera så mycket över det, blir bara deppig. Fick veta att en bekant som e 20 bast blev av med jobbet för ett par veckor sen, igår fick hon nytt jobb som marknadsansvarig på internet för nelly.com och gymgrossisten, hur gick det till?! Nästa lika jobbigt besked som när mamma berättade igår att min kusin ska ha barn och att kusinen hade blivit överraskad, vadå, vet hon inte hur barn blir till eller?!

Hoppas verkligen 2011 blir ett kanon år!