måndag 8 augusti 2011

Tror vi på tecken?

Jag har ju varit sugen på att köpa en glassmaskin, men har inte kommit till skott än. Igår efterlyste Fru C (som är den som fick mig sugen på glassmaskin med sina skriverier om hemmagjord lakritsglass) en iPod till sin man, och då jag hade en som samlade damm i en låda kom vi fram till att de kunde köpa min. Och  jag fick i princip samma summa för iPoden som vad en glassmaskin kostar. Ett ganska tydligt tecken väl?

Så, recept tack! Tanken är att göra glass i princip utan socker (har läst att sprit istället för socker funkar för att få bort iskristallerna), men det är än så länge bara en teori.

2 kommentarer:

fru C sa...

Gör vaniljglass enligt på-spisen-receptet i bruksanvisningen. Skippa vaniljstången och blanda i 2tsk, lite toppade, lakritspulver när smeten sjuder på spisen. Låt vila minst över natten i kylen. Kör i glassmaskin och drick Castillo Diablo (felstavat men du vet nog vilket jag menar) Merlot till.

tojis sa...

Tack! Det hände en så konstig sak bara, lakritspulvret tog slut. Måste till Chokladfabriken och proviantera.