torsdag 18 augusti 2011

Racerprat

Ikväll har det handlat om racer hela kvällen. Först sålde jag den begagnade, så nu har jag bara tre cyklar igen. Sen tog jag jungfruturen på den nya. Den gamla beprövade rundan via Lernacken till Ribban och Västra Hamnen, sen hem genom Slottsparken och Pildammsparken, totalt knappt 3 mil.

Tappra Karin tog ett dopp i Västra Hamnen, själv hade jag fullt upp med att komma ihåg att ta loss fötterna från pedalerna när det behövdes, och att lära mig hur man växlar. Det höll på att gå illa några gånger; en gång körde Karin och jag nästan ihop, men det fungerade att tvärbromsa och ta loss en fot samtidigt. En annan gång fick jag stanna lite tvärt i en korsning...men det gick. Och värst var nog att puckona som har designat scaniaområdet har lagt brädorna längs med färdriktningen på en bro, och mellanrummen är tillräckligt breda för att ett racerdäck ska kunna fastna. Nästan så jag får lust att skriva en insändare eller nåt (jag har sett en kille på inlines krascha på samma bro).

Och så hann det bli mörkt och jag hade inte med mig några lysen. Herregud, jag glömde nästan hjälmen hemma och vi kunde knappt lista ut varför min träningsapp och Karins cykeldator inte stämde överens (hon cyklade 3 km för att komma hit), så hjärnan var inte på topp idag direkt!

Inga kommentarer: