torsdag 23 juni 2011

Glassmaskin då?

Jag har funderat på att köpa en glassmaskin till och från i flera år. Nu funderar jag igen, för att Fru C (som hon kallar sig när hon kommenterar på bloggen) facebookade om hemmagjord lakritsglass.

+ man vet vad man får i sig om man gör glassen själv
+ säkert godare än köpeglass (iaf ibland)
- jag har inte så mycket plats i frysen, där frysblocken helst alltid ska ligga
- de kostar en del
+ lakritsglass, mmmm
+ jag har ändå alltid ägg och grädde hemma (och choklad, vanilj, lakritspulver, hallon och blåbär)
- i vilket skåp ska den få plats?

Kan det vara en bra sommarpresent?

6 kommentarer:

Lattemama sa...

Jag hade en glassmaskin ett tag men kan inte säga att jag använde särskilt mycket.

Jag är sugen på en riktig Gaggia men de kostar så himla mycket. Dock verkar de enkla att använda till skillnad från den jag hade som man bara kunde göra en sats glass i i taget.

Har funderat på att köpa till glassmaskin till min KitchenAid.

tojis sa...

Det blir nog OBH Nordicas nya lilla variant i så fall, bland de billigare och verkar inte ta så mycket plats.

Syster sa...

Jag kastade en när vi flyttade... Använd två gånger... Dy kunde ha fått den om jag vetat att du var på jakt..

tojis sa...

Nej, så synd! Inget man behöver då, enligt dig?

fru C sa...

I kväll blir det chokladglass.... i morgon ska jag testa polkagris, men till den hoppar jag över rödvinet.

tojis sa...

Ja shit vad gott. Får nog bli ett köp ändå. Men då äter jag väl glass var och varannan dag sen...