måndag 1 augusti 2011

En Ludde kort

I eftermiddags åkte jag och hämtade Liam för lite häng och översovning. Han sover ALLTID med Ludde, en mjukishund från Ikea. Tyvärr kom inte Ludde med i väskan hit och den första reaktionen var att bryta ihop och gapa om att vi skulle hämta den. Efter lite lirk och erbjudande om att sova med en sponsrad nalle från Harrys istället säger han nu själv att han ska sova ensam. Det kan bli en lång nattning. Min strategi är att han ska vara helt utmattad när han ska lägga sig så kanske det funkar ändå. Än så länge har han cyklat med mig på min joggingtur, sen lekt av sig i lekparken och nu multitaskar han med spel och film. Wish me luck!

3 kommentarer:

tojis sa...

Det gick inte så bra. Tobbe kom och skulle lämna Ludde och snutten, och då ville Liam åka med hem. Frågade dock om vi kunde ses igen när vi hade sovit. Skitunge.

Awen sa...

Hej där. Jag hamnade på din rara blogg när jag googlade på Vintrie. Planerar att flytta till Skånge och är på jakt efter info om bra ställen att bo på. Jag vet att du inte är nån allmän frågelåda, men skulle du kunna tänka dej att berätta lite hur det är i Vintrie för en som inte har en susning. Snäääälla?

tojis sa...

Smicker kommer man långt med! :-) Det beror väl på vad man gillar, men om man vill bo i en liten by men inte mer än några minuter från stan så är Vintrie perfekt. Det tar några minuter att gå till Hyllie tågstation och man är ute på motorvägen på nån minut. I själva byn finns några dagis, lekparker och en kyrka...affärer och sånt finns inte, men det går förbi hästar på gatan ibland och alla hälsar på alla på ett väldigt trevligt sätt.

Lycka till med flytten!