torsdag 11 augusti 2011

Cykling är äntligen tillbaka i veckorutinen

Nu är det färdigslappat! I morse cyklade jag och Karin till jobbet (det var helt hennes förtjänst, jag hade låtit regnet avskräcka mig om jag skulle ha cyklat själv), och det var faktiskt skönt trots kallt regn. Det hade inte heller varit ett problem om jag hade haft koll på mina saker, men nu hittade jag inte cykeljackan och handskarna när jag panikrafsade efter dem kl halvsju. Vi hittade t o m en bra ny väg genom Lund!

Tyvärr verkar det mesta av cykelkonditionen ha gått förlorad på semestern, men jag hoppas den återvänder snabbt. Speciellt med tanke på att på lördag, kl tidigt dessutom, har jag lurat med Fredrik på ett spinningpass.

Det var alltså tidig uppstigning i morse, men det var inte så svårt eftersom Karin hade påmint om att dricka mycket vatten igår kväll. Så det gjorde jag, med resultatet att jag vaknade kvart i sex och höll på att sprängas.

1 kommentar:

Karin sa...

Håller med helt och hållet! Härlig start på dagen och ska absolut bli en veckorutin. Jag får säga "helt och hållet din förtjänst" för annars hade jag knappast hittat! (fast jag har cykelkartor med om jag blir totalt lost på vägen hem)