måndag 15 augusti 2011

Ännu mer intjänat

Förresten var det rea på glassmaskinen också så jag tjänade en hundring till. Nu ska jag "bara" göra plats i frysen, sen jäklar ska här experimenteras fram sockerfri men gudomlig glass. Återkommer när jag har listat ut hur man gör.

Tankar kring det:
  • om man nu kan ersätta sockret med sprit (för att undvika iskristaller) så borde alla smaker ackompanjeras av sprit...t ex whisky och choklad, eller kanske citronvodka och lakrits
  • men hur gör man sockerfri cookie dough-glass? det är ju socker i kaksmeten
  • ...och ganska mycket socker i kladdkakan som nog är gudomlig att blanda ner i chokladglass
  •  det är bra att skålarna till min maskin är ganska så små, så att jag inte kan äta så mycket
  • ROMRUSSIN! vuxensmaken som jag nu tror att jag är mogen för, men ännu inte har provat...inte så sockerfritt dock 

Inga kommentarer: