onsdag 3 augusti 2011

Lite bacon?

Visst är det gott med bacon! Olika krispigt, i skivor, som sprinkle, tärnad. Det finns en produkt som heter baconnaise, som är majonnäs med baconsmak typ. Jag skrattar åt det men tänker nästa sekund att det skulle vara gott på en hamburgare t ex.

Idag hörde jag talas om hur baconkryddningen har tagits till en helt annan nivå, nämligen choklad med bacon och salt. Den finns enligt uppgift att köpa på Mäster Livs i Malmö. Tipsaren hävdar att det är fantastiskt gott, till och med värt överpriset. Jag återkommer med betyg när jag har provat.

Om man är snäppet galnare så finns även kaffe med, jodå: baconsmak.

3 kommentarer:

Karin sa...

Gissar att det var samma glada tipsare som jag hörde talas om baconchokladet från... jag har inte testat och är inte värst sugen på varken baconchoklad eller baconkaffe faktiskt. Till de stekta äggen däremot...

Cykla till Lund någon dag i nästa v? Jag tänker mig att cykla dit en dag och hem en annan varje vecka. Kommer nog att bestämma fasta dagar för övningen när allas scheman är på plats. Men sällskap är ju alltid trevligt! Idag blir det till att nyttja sommarkortet igen dock!

tojis sa...

Jag ska försöka hänga på dig med cykling varje vecka så gott det går, och planerar att fortsätta med buss/tåg i övrigt. Känns bra för plånboken och miljön. Mina enda stånde planer är nån natt i Kävlinge i veckan, men vilken brukar variera.

Dit tisdag, hem onsdag? Vi borde nog kolla vädret innan vi bestämmer, men vi kan ju höras i helgen. Välkommen hem!

Karin sa...

Vi prelbokar det! Och stämmer av som du säger.

*har ett nytt cykellopp i kikaren*