fredag 26 november 2010

Spridda funderingar inför helgen

  1. Om jag plockar isär låskistan i ytterdörren för att fixa så att dörren slutar kärva, får jag ihop den sen igen?
  2. Är det bra eller dåligt att vara ledig en helg när man bara grubblar på jobbiga saker?
  3. Vad betyder det om det liksom börjar klia inuti knäna när man är ute och långpromenerar i snön?
  4. I vilka muskler får man träningsvärk av Zumba?
  5. Vilket julpynt gömmer sig i lådorna i bastun och hur kommer det passa i huset?
  6. Fenomenet "råttkung" som de pratade om på morgonpasset i P3 i morse måste vara bland det äckligaste jag har hört på länge. Varför har man aldrig hört talas om det innan? Tydligen vanligast förekommande i Tyskland.
  7. Hur kunde det kosta nästan tusen kr att gå ut från ica, när jag egentligen bara skulle köpa lite mjölk och nåt att äta ikväll?

4 kommentarer:

franziengland sa...

1. Japp, det får du. Jag tror på dig!
2. Väldigt bra! Man måste möta sina demoner och lägga upp en handlingsplan. Skriv mycket på papperslappar, det gör jag och det hjälper. Sedan. Ring en vän :) .
3. Att man genast ska gå hem, sätta på tekannan och plocka fram största chokladkakan från skafferiet (den som gjorde att ICA-notan slutade på 1000 kr).
4. ALLA!
5. Var så säker, inget kommer att passa. Gör en insats för lågkonjunkturen. Köp eller gör nytt. Men se till att få ut lådorna ur bastun och börja använd den som den är avsedd. Finns INGET bättre. Jag skulle ge VAD som helst för en bastu här. Har faktisk sökt på finska ambassadens hemsida här för att se var det finns bra bastu-ställen i London (seriöst), dock utan framgång.
6. Vet inget om varken Sverige eller Tyskland längre = vet inget om råttkung. Åker dock till Tyskland nästa helg och Sverige om några veckor till, så då kan jag kanske komma med kompletterande info...
7. För att godisförrådet var slut och VERKLIGEN behövde fyllas på! Man är ju inte mer än människa.
Hoppas att svaren gör dig klokare... Kram Ingrid.

tojis sa...

Tack Ingrid, jag ska genast prova papperslappsterapi...

tojis sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
franziengland sa...

Hur går det med lapparna?
Nej, jag skojade bara, jag ser att du är sjuk din stackare! Kram.