torsdag 4 november 2010

Letar snygga badrum

Förhoppningsvis blir det snart ett nytt badrum i lilla huset. Men....då måste man bestämma hur det ska se ut. Det räcker liksom inte med "nytt, dusch, golvvärme" som spec, utan jag måste välja kakel och klinker och färger och fog och vask och toalettstol och blandare och...i all evighet. Sen har jag inte råd med vad som helst så det får bli nån slags kompromiss mellan vad jag vill ha och vad jag har råd med.

Imorgon ska jag åka till Bauhaus och kanske nåt mer ställe för att försöka bli inspirerad. Har ni några tips/bilder på snygga badrum? Jag ska inte flytta om nånting, men tänker kasta ut badkaret och ha en duschhörna istället. När man letar badrum bland tillverkare på nätet eller in inredningstidningar så verkar alla ha 40 m2 stora rum som badrum och det funkar tyvärr inte här. På styleroom.se finns en del fina exempel, jag kollar vidare där. Kul men svårt! Frågan är om jag kan byta golv utan att ha schackrutigt.

4 kommentarer:

Karin sa...

Nu var det ett tag sen... men jag tyckte ändå att det fanns rätt justa grejor på http://www.lindstroms.info/ och så handlade vi mosaik & kakel ute ungefär nära jobbet - oljehamnen. http://www.kakelcentralen.se/index.asp Hade också stor utställning! Bauhaus säljer just nu ut flera märken badrumsmöbler.

tojis sa...

Ah, perfekt! Det är säkert alltid rea nånstans, tricket är väl att veta var det är billigt just den veckan man ska handla.

Cornelia sa...

Kul med badrumsrenovering, men många svåra val!

Vi har oxå köpt kakel på Kakelcentralen. Vi har oxå handlat på Lindströms i Lomma, duschhörna och varmvattenberedare tror jag att det va. De har bra sortiment där men e nog inte så billiga.

Jag kan tips om en webbshop med stort sortiment av badrumsgrejer www.sigro.se, när vi handlade där för drygt 4 år sen va de billigare än byggvaruhusen. www.bygghemm.se finns oxå.
När det gäller själva badrumsmöblerna typ skåp o sånt så e nog IKEA billigast, deras nya sortiment e himla snyggt oxå :)

JAg ska fundera om jag kommer på något ställe med inspirationsbilder!

Cornelia sa...

Glömde tipsa om golvvärme om du inte redan har det och om det får plats, höjdmässigt alltså :)
Det e en bra investering!