tisdag 30 november 2010

Badrumsprojektet

Nu har jag bestämt mig för att ha våtrumsmatta och -tapet istället för kakel/klinker när jag gör om badrummet. Snyggt, billigare och enklare än med kakel. Jag gillar inte alltid helkaklat, det kan kännas lite kallt, och nu när jag har läst på om plastmatta verkar det vara ett bra beslut om man inte vill riskera fuktskador. Dessutom tror jag att det kommer bli modernt igen. Men...nu ska jag då hitta ett snyggt golv och en fin tapet, dessutom en bård som inte ser ut som en bård. Jag har några alternativ att välja på, men jag har bara sett dem på bild så det är svårt att bilda sig en uppfattning. Oavsett så kommer det bli bättre än idag. Nu ska jag köra till Lomma och diskutera detaljerna med Ulf, hoppas han har lyckats hitta några prover. Sen kör vi! (ska "bara" hitta elektriker och rörmokare först...tips?)

Det gäller att snabba sig, för Hallengrens har köpt ett renoveringsobjekt på stranden i Mellbystrand, och när det ska fixas kommer såklart inte mitt badrum vara så högt prioriterat längre. Grattis till köpet! Perfekt, nu vet jag vad jag ska göra på somrarna framöver ;-)

1 kommentar:

Cornelia sa...

Idag finns det faktiskt nya fina plastmattor! Men när det gäller väggarna har jag tyvärr ingen koll.
Kan du inte kakla i dusch/badkarsutrymmet och sen måla resten av väggarna?

Jag e själv sugen på Tarketts nya plastmatta. Kankse kan va nåt? :)
http://rustaupp.blogg.se/2010/september/badrumstankar-och-tarkett.html