söndag 7 november 2010

Återvinningscentral

Det köps och säljs mycket grejer i det här hushållet just nu. Nytt och gammalt. Jag har ju kånkat in en massa nya saker till myshörnan, men jag har faktiskt sålt en del också. Bra för plånboken och miljön. En kille var nyss här och hämtade min ek-billy (jag hade inget mer än trosor på mig när han knackade på....eh, stress!), igår köpte Karin lite lila piff till Katas omgjorda rum och tidigare i veckan var en tjej här och hämtade en av de två tv-bänkarna. Jag har fått ett intressemail på den sista tv-bänken så förhoppningsvis kan någon annan få bättre nytta av den än om den ska stå i min tvättstuga. Det enda jag kan komma på som är överflödigt nu är en snygg grön vas från Åhléns, och två matchande kuddar. Kanske kan jag hitta filten som hörde till också. Nån som vill ha grönt hemma och är redo för affär? :-)

Och på tal om återvinningscentral så MÅSTE jag åka till tippen i veckan, och slänga allt packmaterial man får på köpet när man gör om hemma, så att det kan bli fint i entrén också.

Inga kommentarer: