onsdag 24 november 2010

Friskvårdspeng FTW!

På jobbet får man 1750 kr i bidrag för att träna. Från första kronan (inte som på förra jobbet där man alltid var tvungen att betala lika mycket själv) så det finns liksom ingen anledning att inte utnyttja det.

Eftersom det snart är december och jag inte har utnyttjat ett enda friskvårdsöre än så har jag idag var på Friskis & Svettis och köpt två st klippkort. Så nu är det bara att ta med mig och testa roliga pass ;-) Jag vet sen innan att Ki Box är dödligt jobbigt (när jag var vältränad och otjock), skivstångsgympa ger sjuk träningsvärk och får en att känna sig som en idiot för att man inte har koll på vilka vikter man ska ha, och de övriga passen hänger på vem som håller i dem.

Först av allt ska jag testa Zumba (dans afro), kl 17 nästa onsdag. Ska nån med? Sen verkar långpasset med cirkelgym och indoor walking jobbigt och bra så det ska också testas.

6 kommentarer:

Karin sa...

Jag är sugen på zumba men kan inte på onsdag. Kanske en annan gång? Jag är också sjukt dålig på att utnyttja träningspengen men fick ut en slant för 2 genomförda cykellopp! Kändes kul!

tojis sa...

Det finns ett annat pass kl 10 på lördag också om det kan vara nåt :-)

Karin sa...

Nu på lö den 27? I så fall är jag på! Lö 4 har vi födelsedag och jag räknar med att vara bakis efter julfesten dagen innan så kanske inte bästa dagen för perimär.

tojis sa...

Varje lördag. Men ja, nu på lördag. Kollar var och återkommer, borde ju funka att samåka oavsett.

Cornelia sa...

Betydligt mer generöst än Beijer! Tom Poolia va mer generöst när det gällde frisvårdsbidraget. Jag passade på att utnyttja det o köpte mitt kort på 24/7 som faktiskt, tro det eller ej utnyttjas flitigt 2 ggr/vecka :)

Nja, det där med Zumba e nog inget för mig. Jag älskar dans men zumba tycker jag verkar sådär.
Jag har en kompis som håller i cirkelträning i Lund som vi har tänkt testa, det ska va sjukt jobbigt, men väldigt bra träning!

tojis sa...

Jag hoppas att Zumba ska vara skitkul och lagom svårt...så att man inte märker att det är jobbigt. Återkommer med recension imorgon. Hoppas allra mest på att knäna inte ska knorra, jag skulle VERKLIGEN behöva träna några gånger i veckan och komma igång ordentligt.