måndag 10 december 2012

Spara/tjäna pengar

Ikväll har jag, Ulrika, Anna och Evis varit på Vindåkra gård och tjänat pengar. Eller om vi sparade pengar, oklart vilket. Det blev iaf inte lika dyrt som det kunde ha blivit eftersom vi fick rabatt!
Det var premiär för mig, men jag ska definitivt dit igen. Supermysig gård, med ambitiös restaurang (fortfarande oprövad) och snygga kläder och inredning.
Jag köpte ett par jeans som jag eventuellt inte är tillräckligt cool för. Och lite julpynt som jag tänker använda året om. Ulf, som inte ens var med, gjorde den bästa affären av alla eftersom Ulrika köpte fina julklappar till sig själv, från honom.

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Fast jag satte mig själv i en djävla sits. Vad ska jag hitta på för paket till Ulf som på något enda vis kan uppväga de fantastiska klapparna jag köpte åt mig själv?

Det är den nya definitionen på björntjänst.

Dessutom har jag haft ågren för att jag inte skänkte pengarna till Musikhjälpen istället. Nu kommer jag ju känna mig asfattig istället.

Men fårskinnet är fint. (Men fy faaaan vad dyrt.)

Jag har inte råd att umgås med er så ofta.

tojis sa...

Fel tänkt! Tänk istället vad det hade kostat utan rabatten, och då hade du VERKLIGEN fått ge nåt jättedyrt till Ulf. Dessutom, om man räknar på hela familjen är det väl bättre om han får något billigt nu.

Men jag fattar vad du menar, är dock nöjd med att vi har dragit ner på klappar i år och att jag ger till musikhjälpen varje dag.