onsdag 26 december 2012

Mat och träning och sånt

Det räcker visst med jul och julledigt så är jag ur alla bra rutiner jag har kämpat för att få till. Jag har haft med mig eget bröd hem, men har faktiskt druckit glögg och öl, jag åt lite jansson, smakade en pepparkaka etc. Och choklad. Inte hela världen faktiskt, man får göra så gott man kan och orkar, och jag vet att jag kommer gå ner de sista kilona nästa år.

Då är det värre med stillasittandet tycker jag, eftersom det är viktigare med träningsrutinen just nu. Jag var förkyld veckan innan jul och tränade inte en enda gång så nu har det plötsligt gått mer än en vecka sen jag höjde pulsen ordentligt sist. Och idag hinner jag inte (gäster, långkok) så jag får nöja mig med ett varv eller två runt byn innan frukost. Men imorgon tänker jag köra till Friskis och träna tills jag storknar, ser fram emot det till och med. Hoppas jag vågar ta plats bland alla kroppsbyggare och använda "deras" vikter, det känns lite läskigare där än på gymmet på jobbet för nu har jag lärt mig hur allt där funkar. Men först ska jag ta mig ut genom dörren för den där promenaden...

Inga kommentarer: