söndag 16 december 2012

Långkok, bak och godismak

Idag testar jag ett recept på revben. I somras bänkade vi oss vid tv:n en gång och skulle titta på halvåtta hos mig, som var i Vimmerby/Hultsfred. Men, jag tyckte deltagarna pratade skånska, och kände dessutom igen en av tjejerna, som jag hade träffat på en tjejmiddag hos en kompis kompis. Och jodå, det var i Malmö och den småländska varianten visades veckan efter. Hur som helst, hon som jag kände igen lagade revben på ett spännande sätt, och när jag letade revbensrecept på recept.nu så var det den första träffen. Så nu står min variant (kan ju inte följa recept) på spisen och förhoppningsvis blir till en god adventsmiddag. Om det blir gott hamnar det på matbloggen.

Jag har dessutom gjort lchf-snickers och nu ska jag baka lussebullar (inte det minsta lchf). Om jag hinner ska jag göra lchf-biscotti också, men med tanke på att jag inte har kommit särskilt långt och att gästerna kommer om två timmar får det ev vänta till imorgon. Dagens försökskaniner är Magnus, Victoria och Ludvig.

Inga kommentarer: