söndag 16 december 2012

Kombinationer som inte riktigt funkar

Ni vet hur det finns choklad som smakar chili, och att man kan hälla kakao/choklad i chilikryddad mat? Och att man man ha blåmögelost på pepparkakorna och svartpeppar på jordgubbarna. Jag tänker att vissa smaksensationer har kommit till av en slump. Jag var med om en sådan slump igår, fast precis tvärtemot.

Först hackade jag vitlök, och sedan gjorde jag chokladmousse, och när jag hällde upp moussen i glas fick jag lite på ett finger och slickade reflexmässigt av det. Så nu vet jag att choklad och vitlök smakar skit ihop, don´t try this at home!

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Här bränner vi julbäsk just nu. Det passar till allt!

Reviderar: Nej, vitlök och bäsk är nog lika illa som choklad o vitlök. Rå vitlök är svårkombinerad.

Dagens citat kommer från Ulf: Ja, bäsk kan man ju inte få för mycket av.

Dagens citat nr 2 kommer från vår massörska: "Avsläppnings massage paket"

tojis sa...

Jösses, det låter avancerat! Jag har bakat saffransbullar också. Inte lika goda som i fjol, men ändå. Tar med en storbullekaka på tisdag.