tisdag 4 december 2012

Hur man hellre skulle vara utan vissa (mån)dagar

Klockan ringde 5.30. Jag åt frukost kl 6, och halkade iväg till Hyllie typ tjugo över, för att precis missa ett tåg till Kastrup. Väl framme kommer vi på planet i tid men får vänta en timme innan vi kommer iväg till Heathrow, och blir en halvtimme sena till vårt möte. På planet drack jag en kopp te och på mötet en kopp kaffe. Efter mötet hoppade jag in i en taxi och åkte tillbaka till flygplatsen, vrålhungrig eftersom klockan då var 15 och jag inte hade ätit sen i ottan. Hittade en minitonfisksallad som såg ok ut, och typ kastade i mig den.

Liket
Sen skulle jag då ta mig hem, och det började dåligt med att det aldrig kom upp någon gate till mitt flyg. Sen när den väl kom upp så såg det ut så här vid gaten så det var spännande in i det sista att se om vi verkligen skulle hamna i Köpenhamn.
Hoppas det inte är samma system som styr planet
Efter en stunds bra jobbande på planet landade vi några minuter för tidigt så jag rusade genom flygplatsen, trängde mig nog i passkön och kom ner på perrongen två minuter innan mitt tåg skulle gå. Men tåget kom inte förrän efter 20 minuter, utan information på perrongen (och vad de säger på danska i det usla ljudsystemet går inte förstå). När jag kom fram fick jag träffa Fredrik på Vapiano, och äta en god sallad och dricka ett glas vin så då blev det bättre. Men sen skulle man tydligen upp och jobba som vanligt idag, fastän man var helt slut från igår. Får man vara julledigt snart eller?

Inga kommentarer: